چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش برگزار شد
تاريخ : 15 / 4 / 1392برچسب:همایش,اندیشه,قلم,ارتش,آل هاشم,عقاب نیوز, | 12:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه "قلم و اندیشه، دو بال انسان‌ساز برای پرواز در آسمان شناخت و معرفت هستند"، تصریح کرد: اندیشه بی‌قلم همچون جاده‌ای بی‌انتهاست که مسافری در آن رفت و آمد نمی‌کند. قلم بدون اندیشه نیز همچون اسب تیزپایی است که سوارکاری برای هدایت ندارد.

 

وی با بیان اینکه "قلم امتیازهایی از جمله باقی ماندن، دقیق بودن و عمیق بودن را دارد"، خاطرنشان کرد: به دلیل این امتیازات قلم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به منظور ارج نهادن به مقام دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی و فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و تشویق نویسندگان نظامی و غیرنظامی اقدام به برگزاری چهارمین همایش اندیشه و قلم با اهداف شناسایی فرهیختگان و اهل قلم ارتش و همچنین شناسایی اهالی قلم غیرارتشی که دارای آثاری مرتبط با ارتش هستند کرده است.

 

آل‌هاشم در پایان از حمایت‌ها، همکاری‌ها و پشتیبانی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازمان عقیدتی سیاسی و مجموعه ارتش تشکر کرد.

 

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به بیان گزارشی از برگزاری دوره‌های مختلف همایش اندیشه و قلم ارتش پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال 82 که تفکر برگزاری چنین همایشی در حوزه معاونت فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی جرقه خورد هیچگاه خودمان باور نمی‌کردیم که این همایش بتواند اثری ماندگار در ارتش بشود.

 

معاون فرهنگی ارتش با اشاره به اینکه "در دوره‌های مختلف برگزاری این همایش ما شاهد افزایش شرکت کنندگان و همچنین افزایش تعداد این شرکت‌کنندگان بوده‌ایم"، افزود: ارزشیابی این آثار در این دوره بر عهده کارشناسان و اهالی فن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. ما در این همایش با وجود حضور کارشناسان خبره در ارتش، تمام آثار را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردیم و کارشناسان وزارت فرهنگ نیز پس از بررسی ارزشیابی‌های لازم نتایج و اسامی برگزیدگان را برای ما ارسال کردند.

 

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود که با گرامی داشتن یاد و خاطر شهدای ارتش تاکید کرد: ارتش نماد و مظهر قدرت، اقتدار، صلابت، عزت و شوکت نظام اسلامی است.

 

وی افزود: امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است و در سایه آن اهالی اندیشه و فکر و هنر می‌توانند قلم بزنند و بر معرفت جامعه بیفزایند نتیجه رشادت‌ها و ایستادگی‌هایی است که در دوران دفاع مقدس توسط ارتش انجام گرفت.

 

حسینی اضافه کرد: نگاه به منطقه و مشکلات موجود در آن پاسخی است که آنهایی که در دوران دفاع مقدس این پرسش را مطرح می‌کرند که چرا اینگونه نبرد را ادامه می‌دهید. اگر آن دفاع جانانه وجود نداشت قطعا امروز ما نیز همچون سایر کشورهای منطقه با مشکلات عدیده‌ایی مواجه بودیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه "امروز ما نیازی به اقرار و مبالغه در دفاع مقدس نداریم"، اظهار کرد: ما در پی افسانه نیستیم، چراکه این‌ها همه واقعیت‌هایی است که در دوران دفاع مقدس رخ داده‌اند و باید ثبت و ضبط شوند.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و لزوم ثبت این آثار گفت:‌ این آثار سند افتخار ملت ایران است. ما باید همچون دیگران نبردها و جنگ‌های خود را به تصویر بکشیم.

 

حسینی با تاکید بر اهمیت قلمِ نویسندگان تصریح کرد: همانطور که می‌دانیم، اولین پیامی که از سوی خدا بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد نه در مورد نماز و روزه بلکه صحبت از خواندن، قلم و نوشتن بوده است و قلم آنچنان نزد خداوند ارزشمند است که خدای متعال به آن سوگند می‌خورد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری همایش اندیشه و قلم ارتش اظهار کرد: تقدیر از پیشکسوستان حوزه اندیشه و قلم ارتش که در سالیان اخیر آغاز شده، حرکتی بسیار ارزشمند است و ان‌شاءالله ما در برگزاری دوره‌های بعدی این همایش شاهد نوآوری‌هایی باشیم. امیدوارم در دوره‌های بعدی شاهد باشیم که از نوقلمان نیز تقدیر به عمل آمده است.

 

وی تصریح کرد: قطعا برخی از نیروهای جوان نیز می‌توانند آثار خوب و ارزشمندی در این زمینه از خود به‌جای بگذارند.

 

حسینی با بیان اینکه "در دوره وزارت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفرهایی که شهر به شهر داشته‌ام تجربیات زیادی کسب کرده‌ام"، گفت: من در این سفرها به خدمت بسیاری از فرهیختگان رفته‌ام و شاهد بوده‌ام که این افراد فرهیخته عمده کارهایشان را در دوران بازنشستگی خود انجام داده‌اند، در نتیجه در این زمینه از همه بازنشستگان انتظار داریم که فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه "در حوزه دفاع مقدس تاکنون اقدامات بسیاری انجام گرفته است"، خاطرنشان کرد: با این حال ما باید شاهد افزایش این آثار باشیم. ما می‌توانیم با ساختن فیلم و دیگر آثار هنری در مقابل آمریکا و کشورهایی که علیه ما اقدامات فرهنگی انجام می‌دهند بایستیم.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه "قلم‌هایی که در خدمت آرمان‌های بشری باشند همواره مورد تجلیل قرار می‌گیرند"، گفت: امام خمینی(ره) فرموده‌اند اگر قلم‌ها به درستی بکار گرفته شوند دیگر مسلسل‌ها کنار خواهند رفت. اگر در کل جهان نویسندگان وظایف خود را به خوبی انجام دهند دیگر عرصه بر ظالمان تنگ خواهد شد.

 

در ادامه این مراسم با حضور وزرای فرهنگ و ارتباطات و همچنین امیر سرتیپ قره‌باغی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار‌ بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ عزتی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، امیر سرتیپ خواجه امیری و حجت‌الاسلام آل‌هاشم از برگزیدگان این دوره همایش قلم و اندیشه ارتش تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

به گزارش ایسنا، از برگزیدگان این همایش می‌توان به امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در رشته علم و دانش نظامی، رامین رامین‌نژاد در رشته تاریخ نظامی و همچنین محمدحسین نامی وزیر ارتباطات که در رشته جغرافیای سیاسی و نظامی که رتبه دوم را به دست آورد، اشاره کرد.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: